Dags för rutinultraljud

Tiden går fort när man har roligt sägs det, men sanningen är att orken har inte funnits för att skriva i bloggen alls, och för att mitt mående fortfarande inte är helt bra. Matlusten finns ibland och ibland inte. Jag är fortfarande inte på min startvikt, som togs på hälsosamtalet och jag försöker verkligen att äta mat, rätt och sunt. Men det är verkligen svårt. Kräkningarna har inte heller försvunnit helt, utan kräks fortfarande väldigt mycket (vissa dagar), och illamåendet finns fortfarande kvar. Jag ska ringa min bm imorron och se om det finns något att göra, för jag kan inte fortsätta vara borta från jobbet titt som tätt, pga illamående och kräkningar.

Jag tänkte berätta om vårt besök på rul, som det äntligen var dags för! Den här gången var jag inte så nervös som vid de tidigare tillfällena, utan var säker på att bebis levde och mådde bra.

Bebisen växer precis som den ska och väger nu runt 200g, eller som bm själv sa "som en marabou chokladkaka" 😂 Hon tittade på alla viktiga organ för att se att de var så stora de ska vara i v20, och att alla viktiga organ fanns där. Det gjorde dom. Hon berättade även att min moderkaka ligger i framvägg och att det kan dröja lite innan jag känner riktigt starka sparkar. Moderkakan låg iallafall inte för utgången för barnet, utan barnet kommer att komma ut vaginalt vid förlossningen. Hur låg din moderkaka? 

Vi fick även könet nedskrivet på en lapp, enligt önskemål från oss. Vad tror ni på? 😊

På torsdag går vi in i vecka 21 och har alltså avverkat 50% av graviditeten - tiden går snabbt men längtar tills bebisen är här! 





Malin
2019-08-27 @ 12:16:56

Hade min i fram med. Många gånger
Jag inte kände lukas.
Minns när jag inte känt han på ett
Par timmar, detta var i v.33..😂
Han rörde sig som bara den på ul men
Jag kände inget haha, så känner du inte
Bebis drick, is vatten, saft, cola buffa
På magen, mitt hetaste tips är att lägga
Sig på sidan och buffa då kände man det
Bättre. 😂

Svar: Åh bra tips! Det ska jag komma ihåg 😄
Linda Hallin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0