Dagen vi berättade för några familjemedlemmar

Dagen efter vi plussade, dvs den 8/5-19 bestämde jag och min man att berätta för min syster, hennes sambo och en av alla mina kusiner. Det var fortfarande väldigt tidigt i graviditeten och vad som helst kan fortfarande hända men eftersom jag skulle iväg med min syster och kusin på möhippa några dagar senare, så kände jag att jag behöva berätta, dels för mitt illamåendet som blev värre, tröttheten och för att min kusin inte skulle behöva ta med alkohol till mig, som jag ändå inte kunde dricka under helgen. 

Efter jobbet på onsdagen gick jag till hm och köpte varsitt linne till min systers tvillingflickor. På linnena skrev jag "jag ska få en kusin" och "jag ska också få en kusin". Bytte om på flickorna inne på toaletten och låste för att inte någon av flickorna skulle rymma därifrån 😂 Sedan skulle flickorna gå ut och visa sin mamma aka min syster, men det var de inte alls intresserade av. Till slut fick  min syster läsa vad som stod på och hon brast ut i tårar och blev så glad! Det blev en gråtfest. 

Skickade sms till kusinen, som bor granne med oss om hon kunde komma in en sväng till mig efter jobbet. Hon kom någon timma senare och såg direkt texten på linnena och kollade på mig. Jag sa "ja, det stämmer". Hon blev så glad med! 

När min syster och tvillingflickorna åkte hem så fick de behålla linnena på, för att visa min systers sambo. Bad min syster att filma för att kunna ha det. Och vad glad han blev, trodde syrran skämtade först 😂 

När vi väl åkte iväg på möhippan så var det så skönt att några visste om det, eftersom jag var sååå trött hela tiden. Och illamåendet ska vi inte ens prata om. Under den helgen fick även min kusins mamma veta det, då hon misstänkte det. En av mina kusiners sambo fick veta det också, då hon råkade höra det. 
När vi var påväg hem fick min kusin, som vi hade möhippa för, reda på det också. Alla blev verkligen så glada för vår skull, och det värmer verkligen ens hjärta. 
Jag hade såklart velat dela med mig av inspelningarna av min systers och hennes sambos reaktion, men det skulle betyda att jag inte vore anonym längre, vilket jag behöver vara ett tag till. Men här får ni en bild på hur linnena såg ut, min syster har dock tvättat de typ två gånger så texten och hjärtan har försvunnit lite 😂👌

(null)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0