Mitt mående växlar väldigt

Redan en vecka innan jag plussade mådde jag illa, inte så mycket men det fanns i bakgrunden. Tänkte inte så mycket på det, då jag bara antog att jag inbillade mig, för att jag ville att det skulle lyckas. När jag väl plussade veckan efter så förstodjag att jag inte alls hade inbillat mig. 

Illamåendet blev mer framträdande, men kunde ändå jobba och leva precis som vanligt. Köpte receptfria tabletter (Postafen) som man kan äta vid åksjuka/illamående vid graviditet. Men de märkte jag ganska snabbt att de inte hjälpte mig alls tyvärr. 

Men efter två veckor, en dag innan jag gick in i v.9, då kräktes jag för första gången på grund av illamåendet. Det var så påtagligt! Jag kände verkligen hur illamåendet blev starkare och starkare och att jag kände att det var nära hela tiden. Då fick jag snällt stanna hemma från jobbet. Illamåendet blev inte bättre under dagen utan snarare värre. Så jag fick ringa till min barnmorska för att fråga efter starkare tabletter för illamåendet. Dagen efter skulle jag få några utskrivna. Var hemma dagen efter också från jobbet, lika illamående.  

Dagen efter så hade jag fått tabletter utskrivna, lergigan comp. Jag hämtade ut tabletterna och så här i efterhand har tabletterna hjälpt mig litegranna, men inte fullt ut. Visst kräks jag ibland men inte lika ofta som tidigare och illamåendet håller sig mest i bakgrunden, men ibland är den mer påtaglig och ibland inte. 

Att försöka äta som gravid är verkligen inte lätt! Jag har stor koll på vad jag kan äta och inte får äta. Men att få i sig mat är inte det lättaste när illamåendet finns i bakgrunden och jag inte är sugen på något, så det är min stora utmaning; dels att få i mig mat och dels att laga mat med alla dofter som existerar. 

(null)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0