Bakgrunden till att den här bloggen skapades

I väldigt många år har jag velat ha barn och haft en barnlängtan, men tidpunkten i mitt liv har inte passat. Jag har alltid velat fokusera på mitt barn helt och hållet, utan att behöva tänka på allt det praktiska som ekonomin och boende osv. Jag ville ha en trygg och fast grund att stå på innan ett barn blev till. Nu har jag en tillsvidare anställning som förskollärare, och jag har hunnit jobba hittills i 1 1/2 år. Jag gifte mig med mitt livs kärlek för snart 3 år sedan och frågorna var många från vår omgivning "när kommer barnet? Eller "nu kan ni skaffa barn". Det sätter en enorm press på en, både som kvinna och psykiskt. Varför fick vi inte vara njuta av varandra just där och då? Jag var mitt uppe i studierna på högskolan, hade egentligen aldrig haft ett riktigt jobb, förutom lite jobb som timvikarie och sommarjobb. 

En annan sak som stressade mig var att jag inte ens visste om jag kunde bli gravid, eller ens behålla ett barn i magen osv. Jag har aldrig tagit för givet att jag ens kommer kunna bli gravid, då jag har misstänkt att jag lider av endometrios, då jag alltid har haft stora och väldigt jobbiga problem med min menstruation. Jag har dock aldrig undersökt mig för endometrios, för de som känner mig, vet att jag hatar sjukhus och gärna inte springer runt där. Jag låtsades bara inte om "problemet", utan det fick vara så. Jag sa till min man att vi kanske kommer få det tufft, och att det kan ta tid för oss att bli gravida. Så att bli gravid var inget jag tog för givet. Jag trodde ju snarare motsatsen hela tiden. 

Det här är min första graviditet, som jag hoppas kommer kunna fullföljas och att barnet kommer födas friskt. Jag skapade den här bloggen för att kunna använda den som en dagbok, att kunna se tillbaka till. En plats där jag kan få uttrycka mig, vad jag känner och tycker. Ni kommer även få följa med på den här resan genom alla förberedelser, förändringar, känslor och tankar och jag hoppas att ni stannar. 
För mig handlade allt om sunt förnuft, och jag är glad idag att trots min stora barnlängtan, väntade på vår tid. 

Vår tid är nu ❤️

PS: Kommer att vara anonym här på bloggen fram tills att graviditeten blir officiell. Men när det är officiellt så kommer min identitet fram 😁 så ni vet! Varför jag vill vara anonym? Dels att jag inte vill att någon ska få veta det såhär, genom bloggen, men dels också att jag vill kunna skriva av mig redan nu, i första trimestern. 

(null)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0