Vitaminer under graviditeten

När vi var på hälsosamtal någon vecka efter vi plussat så blev jag tipsad om att äta lite vitaminer under graviditet som är viktig för fostret och för mig. Omega-3 var viktigt att få i sig  för utvecklingen av fostrets ögon och hjärna., för hjärnfunktionenhos mig, och för hjärtat normala funktion. Och jag som gärna inte äter fisk så ofta, insåg att jag kommer behöva äta ett kosttillskott av det här. Fiskens doft får mig bara att må illa. 

En multivitamin utvecklad för gravida äter jag också, och i den innehåller många olika vitaminer, järn, folsyra, magnesium osv som är bra för fostrets utveckling och för min kropp. Blev även rekommenderad att äta Pyridoxin, som är vitamin b6. 

(null)

Vad har ni ätit/äter för vitaminer/kosttillskott när vi var/är gravida? 😊 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0